صفحه اصلی > کلاچ > کلاچ برقی > توضیحات فنی de00>

توضیحات فنی

1. برد الکترونیکی (کنترلر) : برد دولایه پیشرفته سیستم کلاچ اتوماتیک هوشمند اطلاعات مورد نیاز را جهت پردازش توسط ورودیهایی که به طورمستقیم از خروجی ECU خودرو که شامل دور موتور، سرعت، ترمز و غیره می باشد دریافت می نماید و در نهایت طبق یک برنامه نرم افزاری بسیار دقیق و حرفه ای با رعایت همه استانداردهای مربوط به خودرو عمل کنترل سیستم را برعهده دارد.

2. عملگر مکانیکی : این قسمت متشکل از یک باکس فلزی است که قطعات مکانیکی مربوط به عمل کلاچ گیری در آن جای داده شده است. طراحی این بخش به گونه ای است که به راحتی بتوان آن را در تمامی خودروهای موجود به آسانی جاسازی نمود. مجموعه عملگر مکانیکی سیستم کلاچ اتوماتیک از اجزا اصلی به شرح ذیل تشکیل شده است.

 A: سنسور تشخیص موقعیت کلاچ   از نوع انکدرمغناطیسی 12 بیت می باشد.

 B: موتور مکانیکی کشنده کابل کلاچ (الکتروموتور) از نوع DC50W به صورت راست گرد و چپ گرد

 C: کابل کشنده که کاملا مطابق با استانداردهای خودرویی تولید می گردد که از یک طرف داخل محفظه عملگر مکانیکی متصل به پولکی و از طرف دیگر متصل به ساپورتهای نگهدارنده ای که بر روی دوشاخه کلاچ تعبیه شده است می باشد.
محل استقرار مجموعه عملگر مکانیکی داخل محفظه موتور و با توجه به نوع خودرو و درجاهای مختلف از جمله زیر باطری و غیره می باشد.

3. مجموعه دسته سیم: وظیفه دسته سیم در سیستم کلاچ برقی که توسط شرکتهای معتبر  با رعایت کلیه استانداردهای خودرویی تولید می گردد، انتقال اطلاعات مورد نیاز از
ECU و همچنین برق مورد نیاز سیستم به برد الکترونیکی و ارسال اطلاعات به مجموعه عملگر مکانیکی جهت کنترل کلاچ خودور می باشد.

4. سردنده: آنچه که در نهایت پس از نصب به رویت مشتریان می رسد و رانندگان جهت تعویض دنده نیازمند به استفاده از آن هستند سردنده این سیستم می باشد که سه کلید بر روی آن تعبیه شده است:

·        کلید کلاچ گیری

·        کلید تنظیمات

·        کلید on-off


مشاهده متن کامل مقاله توضیحات فنی کلاچ اتوماتیک

مشاهده عملکرد سیستم کلاچ هوشمند اهاکو